Dat was het dan......... - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Stichting Chipata - WaarBenJij.nu Dat was het dan......... - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Stichting Chipata - WaarBenJij.nu

Dat was het dan.........

Door: Anjo

Blijf op de hoogte en volg Stichting

02 Augustus 2013 | Zambia, Chipata

Ja zo kun je er naar kijken.
Twee weken is weinig, maar toch.
Als je ziet wat wij met elkaar hebben gedaan, dan is het veel. Het is niet zinvol dat nu te noemen. Wel wat er nog verder is en zou moeten gebeuren.
Wij komen terug uit Zambia in een totaal andere wereld: onze wereld. Kinderen en kleinkinderen die je om de hals vliegen, een partner en familie die blij zijn je te zien, een kleinzoon en een kuikentje geboren, een lekkere kop koffie.
Het contrast is groot en de rijkdom hier ook.
Wij danken alle donateurs waardoor de school gebouwd kan worden en wij verder kunnen met het promoten van het Hospice en zorgen dat ook dat gebouwd kan worden, want het leed van mensen die sterven in de dorpen is onzichtbaar en heel groot.
De documentaire wordt gemaakt en wij gaan meer acties voeren om de funding te realiseren. Het zou fijn zijn als iedereen die ons gevolgd heeft en/of geabonneerd is op onze website zijn netwerk inschakelt om met volle kracht vooruit te gaan.
Iedereen die creatieve ideeën heeft om onze funding te vergroten en te versnellen, mail ze naar info@chipata.nl.

Nogmaals dank voor de steun tot nu toe.

• 23 Augustus 2013 - 21:14

HENK:

mooi geschreven...

Stichting

Kleine stichting met grootse plannen. Samen met de bewoners in de regio Chipata in Zambia een school op gang houden met nu 382 kinderen die wees zijn of waarvan een ouder is overleden. Daarnaast een uniek ontwerp van een Hospice bouwen: energie neutraal, self-supprting en slechts 1 nurse nodig per shift om 24 terminale patienten te verzorgen.

Actief sinds 02 Juli 2013