We gaan bouwen! - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Stichting Chipata - WaarBenJij.nu We gaan bouwen! - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Stichting Chipata - WaarBenJij.nu

We gaan bouwen!

Door: Alie Horden

Blijf op de hoogte en volg Stichting

11 April 2017 | Zambia, Chipata

Het is zover! Morgen stappen we op het vliegtuig naar Zambia! Dankzij onze sponsor Afas Foundation kunnen we na 7 jaar beginnen met de bouw van een hospice in Chipata.
We gaan met z'n vieren, Robert van Kats van BKVV Architecten, Henk Jansma van DWA, onze grote initiator en verbinder Anjo Schuite en ikzelf.
De koffers staan klaar, allemaal een extra koffer gevuld met laptops, mobiele telefoons, knuffels, T-shirts, kleurpotloden, schriftjes etc. Want natuurlijk gaan we ook naar 'onze' school, de Magazine Community school.
Het wordt een flinke reis, via Rome, en Addis Ababa (Ethiopië) naar de hoofdstad Lusaka in Zambia. Daarna nog zo'n 7 à 8 uur met de pick-up naar Chipata. Vooral dat laatste deel wordt afzien.................. Donderdagavond hopen we te arriveren in Chipata. Slaapplaatsen zijn nog niet zeker maar dat komt vast goed!
Dit bezoek zal vooral in het teken staan van het afsluiten van contracten met het bisdom, lokale aannemers en leveranciers en een zoektocht naar materialen, apparatuur en inrichting van het uiteindelijke hospice. We hopen inzicht (én vertrouwen) te krijgen in het bouwproces. Als alles naar wens en volgens planning verloopt moet het hospice er eind van het jaar staan. Natuurlijk hopen we tijdens dit bezoek de eerste spade in de grond te steken. Net zoals de vorige keer houden we jullie via dit blog op de hoogte. We vinden het fijn als veel mensen ons volgen en reacties zijn zeer welkom!

• 11 April 2017 - 16:35

Yvonne :

Wat een fantastische reis zal dit worden!
    Lieverd, HEEL veel succes! En kom vooral gezond weer terug!

• 11 April 2017 - 16:36

Yvonne:

Ik bedoelde uiteraard: LieverdS!

• 12 April 2017 - 10:26

Marjolijn:

Gefeliciteerd met deze geweldige mijlpaal!! Veel plezier met de bouw, hartelijks van Ed en Marjolijn

• 12 April 2017 - 19:31

Els Goertz:

Beste mensen,

Vanuit Sittard wens ik jullie heel veel succes en dat alles zo goed mogelijk mag lukken!!

• 14 April 2017 - 23:07

Jan Rijsdijk:

Beste mensen,
    Mieke en ik wensen jullie veel succes en we willen jullie graag op internet volgen.
    Jan en Mieke Rijsdijk.

Stichting

Kleine stichting met grootse plannen. Samen met de bewoners in de regio Chipata in Zambia een school op gang houden met nu 382 kinderen die wees zijn of waarvan een ouder is overleden. Daarnaast een uniek ontwerp van een Hospice bouwen: energie neutraal, self-supprting en slechts 1 nurse nodig per shift om 24 terminale patienten te verzorgen.

Actief sinds 02 Juli 2013